Tutkimusryhmämme oli mukana toteuttamassa Tampereen kaupunkiseudun lasten ja nuorten osallisuuden arviointia.

Arviointitutkimus selvitti lasten ja nuorten osallisuuden kokemuksia varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen arjessa Tampereen kaupunkiseudulla. Tutkimuksen mukaan varhaiskasvatuksen ammattilaiset kokevat osallisuuden vahvasti osana työtään, mutta sen toteuttaminen riippuu yksilöstä. Peruskouluissa todellisuus on kaksijakoinen: osallisuuden haasteiden lisäksi löytyy paljon potentiaalia.

Lue lisää hankkeesta tehdystä uutisesta täältä: Osallisuutta tukeva kasvuympäristö rakennetaan yhdessä – Tampereen kaupunkiseudun lasten ja nuorten osallisuuden arviointi valmistui

Lisätiedot

Tiina Soini-Ikonen
Tutkimusjohtaja, Tampereen yliopisto
040 190 1753
tiina.soini-ikonen@tuni.fi

Katariina Ratia
Palvelupäällikkö, Tampereen seudun Osake
044 431 4213
katariina.ratia@lempaala.fi